Spørsmål og svar

Er gebyrer inkludert i prisen?

Vi inkluderer all gebyrer og tilleggsavgifter som ikke kan velges bort i prisene vi viser. Bagasjeavgifter og andre varierende ekstragebyrer selskapene legger på er ikke inkludert.

Selger dere flybilletter eller overnattinger?

Nei, vi selger ikke billetter eller hotellrom og du bestiller ikke direkte på vår side. Med en gang du finner det beste tilbudet på flyreise, hotell eller leiebil henviser vi deg direkte til vår leverandør for direktebestilling.

Hvordan fungerer prisgarantien på hoteller?

Vi ønsker at du til enhver tid skal betale den beste prisen for ditt hotellrom. Har du bestilt hotellrom med en reisenettside du har funnet hos oss sørger prisgarantien for at du får refundert forskjellen.

Du bestiller et hotellrom med en reisenettside funnet hos oss.

Du finner så en lavere pris enn det vi kunne tilby.

Vi refunderer deg forskjellen innen 30 dager.

Hvem kontakter jeg angående min bestilling?

Når du har brukt våre tjenester har du bestilt direkte med flyselskapet, hotellet eller reiseleverandøren. Du må ta direkte kontakt med reisenettsiden du bestilte reisen din med, dersom du har spørsmål om fullføring av bestillingen, endringer, betalingsproblemer eller andre saker relatert til din bestilling.

Spørsmål angående leiebil rettes til telefonnummeret eller e-postadressen som er oppgitt i reservasjonsbekreftelsen.

Hvordan finner jeg ut om bestillingen min har blitt godkjent?

Når du har bestilt en reise med et flyselskap eller reiseleverandør, sender de deg en bekreftelse på e-post. Dersom du ikke finner bekreftelsen anbefaler vi deg å sjekke i mappen for søppelpost eller papirkurven ettersom e-poster fra ukjente kilder kan havne der.

Om du fremdeles ikke finner bekreftelsen anbefaler vi at du tar kontakt direkte med flyselskapet eller reisebyrået du bestilte reisen hos. Så lenge bestillingen din har gått gjennom, har de alle detaljene lagret i sine systemer.

Dersom du ikke husker hvem du bestilte hos kan du se på bankkonto- eller kredittkortutskriften hvilket reiseselskap som har belastet deg. TravelStep har ingen informasjon på din bestilling, og kan dessverre ikke endre eller sende deg bekreftelsen på nytt.

Hvordan endrer eller kansellerer jeg bestillingen min?

Når du har brukt våre tjenester har du bestilt direkte med flyselskapet, hotellet eller reiseleverandøren. Du må ta direkte kontakt med reiseselskapet du bestilte hos dersom du ønsker å gjøre endringer.

Hva bør jeg være oppmerksom på før jeg bestiller?

Før du gjennomfører en bestilling på reiseleverandøren sin nettside bør du alltid kontrollere at du har oppgitt korrekt informasjon. Sjekk at følgende er riktig:

  • Reisedatoer
  • Avreise- og ankomstflyplass
  • Antall passasjerer
  • Navn på passasjerer
  • E-post for bestillingsbekreftelsen
  • Prisen på reisen

Hvordan finner jeg flybilletter til flere steder?

Det er foreløpig ikke mulig å gjøre søk på flere byer (såkalt multi-by-søk) på TravelStep. Men vi jobber med denne tjenesten, så følg med.

I mellomtiden kan du gjøre separat søk for hver flyvning av reisen som enveisbilletter. Noen flyselskaper og reisebyråer tillater deg også å gjøre multi-by-søk direkte på nettsiden deres. Dersom du vet hvem du vil reise sammen med kan du bestille hos dem.

Jeg liker TravelStep. Er dere på Facebook, Twitter eller Google+?

Ja det er vi! Du kan like oss på Facebook og følge oss på Twitter og Google+.